T
Arial
Verdana
Tahoma
Trebuchet
Times New Roman
Georgia
Garamond
Courier New
Brush Script MT
ümarkaare
Kasutatud lausetes (
Kultuur-Kunst)
Ehitised on sümmeetrilised ja plokiviisiliselt liigendatud, vastandina barokilikule kõigi üksikosade ühtesulatamisele. o Omased jooned: lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus. o Klassitsistlikest fassaadidest oli võimalik kujundada ainulaadselt mõjuvaid pidulikke ansambleid o Ampiirstiil kaldus rooma ja isegi vanaegiptuse eeskujude poole, sest need olid toredamad ja massiivsemad ning sobisid paremini esindusarhitektuuri tellijate suurriikide valitsejate maitsele. o Tegelikult ei olnud kunagi lakanud rooma ja renessanssiarhitektuuri mõju ning koos sellega armastus
ümarkaare
ja kuppelehitiste vastu.
3) Ümarkaare ja kupli kasutamine Kunst pidi olema moraliseeriv ja õpetlik; Joonistus üksikasjalik ja täpne; koloriit värvivaene; Teemad sageli antiikajaloost või mütoloogiast.
On toimunud rida muutusi v õrreldes ro maani stiiliga, mis või maldavad teha gooti kirikutele suure mad aknad, se e aga o makorda muudab ehitised valgemaks, avaramaks, kergemaks, õhulisemaks: *
ümarkaare
ase
m el on kasutusel teravkaar * rõhutatakse vertikaalsust * roidvõlvid asuvad raskete rist ja silinderv õlvide ase m ele * kiriku välisseinu toetasid tugipiilarid ja tugikaared * fiaal ehk ehistornike * krabi punga või lehekujuline kaunistus * ristlillik õit m e enutav kaunistus * kolmiksiir ja neliksiir kaunistusm otiivid nt akende raamistikus * roosaken suur, enamasti üm margune aken * kuningate galerii skulptuuride rida Läänefassaadil oli tavaliselt kaks suurt torni, nelitise kohal oli väike sale torn.
Antiikkunsti eeskujude järgimine ( selge ja reeglipärane vormitäius) ,Andrea Palladio mõju ( üle 2 korruse ulatuvad sambad, antiiktempli otsafasaadi meenutavat väljaehitist), lihtsus, rangus, reeglipärasus ja suurejoonelisus,
ümarkaare
ja kupli kasutamine.Sisekujunduses taimornamentika asendub sümmeetriaga, sõltuvalt kreeka ja rooma eeskujudest.
Tegelikult ei olnud kunagi lakanud rooma ja renessanssarhitektuuri mõju ning koos sellega armastus
ümarkaare
ja kuppelehitiste vastu.
Tegelikult ei lakanud kunagi rooma ja renessanssarhitektuuri mõju ning koos sellega armastus
ümarkaare
ja kuppelehitiste vastu.
Ümarkaare jõud mõjub 45 kraadi juures Tunnuseks võlvimine, silindervõlvid, mis toetusid tugipostidele.
Franciscus Assisist, Aquino Thomas, Jeanne d`Arc, Martin Luther Sest teised olid kristlikud õpetajad aga d'Arc oli rahvuskangelane 2. jesuiidid, kalvinistid, frantsisklased, dominiiklased Teiste puhul on tegemist katoliku kiriku ordudega, kalvinistid aga protsestantlikud 3. ümarkaar, vitraaz, teravkaar, vertikaalsus Teiste puhul on tegemist Gooti stiiliga,
ümarkaare
puhul
romaani stiiliga 4.
Renessanssist võeti üle kogu arhitektuuriliste detailide kogu - sambad, poolsambad, pilastrid baaside ja kapiteelidega,
ümarkaare
, viilud jne.
Minarettidel on erinevaid vorme: nelinurkne, ümar, hulktahkne, kruvikujuline, mitu rõdu, teravatipuline katus, sammastevahelised kaared fantaasiaküllase vormiga,
ümarkaare
kõrval
võivad esineda sakilised, teravkaarsed ja hoburaua- või ristikulehekujulised kaared.
Üks uuendusi oli teravkaar,millel oli eelis
ümarkaare
ees
,sest ta suutis kanda suuremat raskust.Teravkaarelised olid võlvid,dekoor jm.Teravkaar saigi gooti kiriku põhitunnuseks.Roidvõlv oli lagede raskuse ähendamiseks.
KÕRGklassitsism pärast seda 1800-1830 MÄRKSÕNAD: lihtne, range, suurejooneline,
ümarkaare
ja kupli kasutamine, sümmeetria, vanik ehk trofeekimp, Toretsev barokk ja mänglev rokokoo kaotasid oma tähtsuse koos absolutistliku kuningavõimu kukutamisega Prantsusmaal.
Kiviehitistes kasutati mõningaid rooma ehistustehnikas tuntuid võtteid(
ümarkaare
,silindervõlv) ja see andis 19.saj kunstiajaloolastele aluse nim 10-12 saj ehitus kunsti ROMAANI STIILIKS.
Sammastevahelised kaared on tihti fantaasiaküllase vormiga lihtsa
ümarkaare
kõrval
võivad esineda sakilised, teravkaared ja hoburaua või ristikulehe kujulised kaared.
Gooti stiilile omased detailid ja tunnused: •
ümarkaare
ase
mel (võlvide, akende jne juures) on kasutusel teravkaar • rõhutatakse vertikaalsust, ülespoole, kõrgustesse suunatust G O O T I A R H I T E KT U U R • raskete rist- ja silindervõlvide asemel võetakse kasutusele roidvõlvid.
Nimetus tuli kasutusele 19.sajandil ja tuletati ehituskunstide motiivide nagu
ümarkaare
ja samba kasutamisest.
Romaani
ümarkaare
ase
ndas teravkaar, mis suutis kanda väga suuri raskusi ja võimaldas varasemad väikesed akna-avad asendada suurtega.
(Panoraamvaade Virginiale) 4) Ümarkaare ja kupli kasutamine.
Romaani stiili peamine tunnus
ümarkaare
kasutamine
, samuti silindervõlv, ristvõlv.Kirikute peamine tüüp basiilika.
Ümarkaare ja kupli kasutamine 6.
(Panoraamvaade Virginiale) GAG, Marju Liidja, 2005 4) Ümarkaare ja kupli kasutamine.
4) ÜMARKAARE JA KUPLI KASUTAMINE.
4)Ümarkaare ja kupli kasutamine.
3. ümarkaar, vitraaz, teravkaar, vertikaalsus … Teiste puhul on tegemist Gooti stiiliga,
ümarkaare
puhul
romaani stiiliga………..
Liited
Sõnapaarid
Liited
ümarkaare-d
ümarkaare-elise
ümarkaare-ga
ümarkaare-kujuline
ümarkaare-l
ümarkaare-le
ümarkaare-line
ümarkaare-lise
ümarkaare-lised
ümarkaare-lisi
ümarkaare-lisse
ümarkaare-list
ümarkaare-liste
ümarkaare-lisus
ümarkaare-s
ümarkaare-st
ümarkaare-stiil
Kirjapilt
.