T
Arial
Verdana
Tahoma
Trebuchet
Times New Roman
Georgia
Garamond
Courier New
Brush Script MT
Sõnapaare
Kasutatud lausetes (
Eesti keel)
Fraseoloogilistes ühendites kohtame ka mitmesuguseid
sõnapaare
: tegi talle kõik ette ja taha; hoidis sellest küünte ja hammastega kinni; ei lausunud musta ega valget; vandus kõik maad ja taevad kokku; vaakus elu ja surma vahel.
Katse nägi välja järgnevalt: üks katseisikutest pidi ära õppima terve hulga
sõnapaare
ja esitama neid teisele, kes pidi talle valede vastuste korral andma elektrilööke.
Sõnaintonatsioon esineb keeltes, kus on võimalik leida
sõnapaare
, mis koosnevad täpselt ühesugustest, kuid erineva intonatsiooniga hääldatavatest vokaalide ja konsonantide järjenditest toonikeeled nt rootsi, norra, hiina keeled.
Täida lüngad, kasutades järgmisi mõisteid/
sõnapaare
: tüvirakke, meioos, puhkefaasis, mitoos, kahekordistunud, kaks korda, tuumaga, neli rakku, kontrollpunktid, jaguneda, interfaasist, kromosoomide ristsiire, DNA ja organellid, telofaasi, välised tegurid, telomeerid, ühesugune, spetsialiseerunud, piiramatult jaguneda, sugurakkudes, vananemiseks, rakuorganellide, mutatsioone, täiskasvanud Rakud peavad olema võimelised jagunema nii kasvavas kui ka täiskasvanud organismis.
Laste sõnavara täieneb kiiresti ja lapsed hakkavad sõnu kombineerima ehk moodustama
sõnapaare
.
Võib küll leida
sõnapaare
, nagu "lagi" ja "laki", kus kirjapildi järgi tundub, et g ja k (või d ja t) on erinevad foneemid (eristavad ju sõnade tähendusi), aga tegelik vastandus on üksikklusiil vs. geminaatklusiil, st transkribeeritakse [laki] ja [lakki] vastavalt.
See, et tegemist on foneemidega, mitte ühe ja sama foneemi erinevate, naabrusest või kõneleja isikupärast tingitud häälikuvariantidega, selgub, kui võrdleme
sõnapaare
nagu
tall (omastav talle) ja tall (omastav talli), on ja onn, küsisõna kas ja nimisõna kass, kott (omastav kota) ja kott (omastav koti).
Kahe katseisiku vahel jaotati ,,õpetaja" ja ,,õpilase" roll. ,,Õpilane" pidi ära õppima suure hulga
sõnapaare
ja esitama neid ,,õpetajale". ,,Õpilase käte külge kinnitati elektroodid ja ,,õpetaja" istus elektrigeneraatori ees.
On vähe
sõnapaare
, millest paari sajandi vältel ühtemoodi aru saadakse.
Lapsed hakkavad ka sõnu kombineerima ehk moodustama
sõnapaare
.
Mõiste "sudu" võeti kasutusele 20. sajandi alguses Suurbritannias ja sisaldab endas
sõnapaare
suits
+udu (inglise keeles smoke+fog=smog), seega tegu on teatud tüüpi õhureostusega.
Edukas ärimees, edukas poliitik - paljud on kuulnud selliseid
sõnapaare
meie
meedias.
On
sõnapaare
, kus h eristab tähendust: haar - aar, haare - aare, hagu - agu, hai - ai, hais - ais, ood - hood.
Ülipikk sulghäälik ülipika täishääliku või täishäälikuühendi järel Loe
sõnapaare
ja märgi märgitud sulghääliku pikkus sõna sõna peale. hüppas paati, lükkas vaati, sõime kooki, otsin luupi lõikab leiba, teeb sõitu, koer haukus, ma ei taipa REEGEL: Ülipikk sulghäälik kirjutatakse ühe tähega __________________ ___________________ või ___________________________ järel.
"Õpetaja" pidi " õpilasele" õpetama
sõnapaare
.
Häälda võrdlevalt
sõnapaare
kinda
- kinga, kanda - kanga.
Liited
Sõnapaarid
Sõnapaarid
omadus+sõnapaare
Kirjapilt
.