T
Arial
Verdana
Tahoma
Trebuchet
Times New Roman
Georgia
Garamond
Courier New
Brush Script MT
Parabaas
Kasutatud lausetes (
Kirjandus)
Olulisel kohal oli komöödias peategelaste sõnasõda ehk agoon ning komöödiale eriomasena ka
parabaas
- väljumine lavalisest tinglikkusest ja tegevusest: koor võttis maskid eest ning rääkis otse sõnu, mida autor iganes soovis neil öelda lasta.
Olulisel kohal oli vana-atika komöödias peategelaste sõnasõda e agoon ning komöödiale eriomasena ka
parabaas
väljumine lavalisest tinglikkusest ja tegevusest: koor võttis maskid eest ning rääkis otsesõnu, mida autor soovis kooriliikmetel öelda lasta.
Parabaas on näitlejate (ka koori) lahkumine lavalisest tinglikkusest ja tegevusest, komöödia tegevus katkeb korraks, sest koor või mõni osatäitja räägib publikuga.
Olulisel kohal oli peategelaste sõnasõda ehk agoon ning komöödiale eriomasena ka
parabaas
(väljumine lavalisest tinglikkusest ja tegevusest: koor võttis maskid eest ning rääkis otsesõnu, mida autor soovis kooriliikmetel öelda lasta).
Vana- attika komöödia struktuur kujuneb seega üdiselt järgmiseks: 1) proloog ; 2) parodos ; 3) agoon ehk peategelaste sõnasõda 4)
parabaas
, ürgselt komöödia lõpposa, milles kooriliikmed heidavad oma seljast koomilise kostüümi ja korüfaios pöördub poeedi nimel publiku poole, esitades autori vaateid mitmesuguste küsimuste kohta, kriipsutades alla tema teeneid ja kaitstes teda kallaletungide eest.
Parabaas, mis kungi oli poliitika ja ühiskondliku kriitika vahend, jäi ära ning selletõttu vähenes koori tähtsus.
Vana- attika komöödia struktuur kujuneb seega üldiselt järgmiseks: 1. proloog; 2. parodos; 3. agoon ehk peategelaste sõnasõda; 4.
parabaas
, ürgselt komöödia lõpposa, milles kooriliikmed heidavad oma seljast koomilise kostüümi ja korüfaios pöördub poeedi nimel publiku poole, esitades autori vaateid mitmesuguste küsimuste kohta, kriipsutades alla tema teeneid ja kaitstes teda kallaletungide eest.
Vaieldakse aktuaalsel poliitilisel, ühiskondlikul teemal; o
parabaas
kasutati vaid komöödias: koor võtab keset näidendit maskid ära ja pöördub otse publiku poole, loobub lavalisest tinglikkusest ja tegevusest.
Oli agoon (peategelaste sõnasõda) ja
parabaas
(väljumine lavalisest tinglikkusest ja tegevusest) · Tragöödia nimetatakse tekkekoha järgi tavaliselt Atika tragöödiaks, varaseimad näitemängud võisid olla seotud sokuohvri toomisega.
Olulisel kohal komöödias oli sõnasõda peategelaste vahel ja ka
parabaas
, mis tähendab, et väljutakse lavalisest tinglikkusest ja tegevusest.
Komöödia tüüpiline ülesehitus oli järgmine: · proloog kangelane esitas oma fantastilise projekti · parodos (sisseastumine) koor ilmus orkestrale · agoon näidendi peategelaste sõnasõda ·
parabaas
(anapest) koori tähtsaim partii, mis kanti ette komöödia keskel · eksodos Parabaasi ja eksodose vaheline osa sisaldas harilikult olustikulise iseloomuga episoodilisi jantlikke stseene.
Algselt päevakajaline, autoril palju vabadusi ning koor oli vajadusel tema suuvooder (võttis maskid peast ja ütles, mida autor mõtleb, textist väljumine
parabaas
).
Dionysusele Agoon peategelaste sõnasõda Parabaas koor võttis maskid eest ja suhtles publikuga otse.
Komöödiale oli omane ka
parabaas
, mil näitlejad lahkuvad, koor võtab maskid eest ning räägib, mida autor on soovinud neile öelda.
Keset näidendit on
parabaas
, mis katkestab järsku.näitlejad pöörduvad otseselt publiku poole.
Pärast
parabaas
i algab
komöödia teine peaosa, milles kajastub tema kujunemine komöödia teisest peajuurest - koomilisest jandist.
Argoon peategelaste sõnasõda,
parabaas
tegevusest kõrvale astumine.
Proloog, parodos (koor tuleb lavale), agoon (sõnasõda),
parabaas
, epeisodionid (tegevuse areng), eksodos.
Mis on kreeka komöödias
parabaas
?
Liited
Sõnapaarid
Liited
parabaas-i
parabaas-is
Kirjapilt
.