T
Arial
Verdana
Tahoma
Trebuchet
Times New Roman
Georgia
Garamond
Courier New
Brush Script MT
Ikonostaas
Kasutatud lausetes (
Kultuur-Kunst)
Ravenna mosaiik Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Ravennas olev kirik Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level IKOONIMAAL Roomlaste surnute mälestusportreede eeskujul hakati maalima märtrite ja teiste pühakute mälestuspilte Vanimad ikoonid olid enkaustikatehnikas Kasutati temperavärve, mida segati munavalge, mee või mõne muu orgaanilisi sideainega Aluseks oli kokkuliimitud laudadest tahvel IKOONIMAAL Levinuim teema oli Maarja Jeesuslapsega Pehmejoonelise ja ümarana maalitud nägu ja käed on kontrastis muu kehaga Suursugusus ja rikkalik hingelisus Ikonostaas pildisein Tarbekunst Väga rikkalik Kallid materjalid(hõbe,kuld,kalliskivid) Keeruline tehnika(brokaatkangad) Ümarplastika puudus, kuid on säilinud elevandiluust nikerdatud reljeefe.
Kolme ühtekuuluva ingli Figuurid on siluetitaolised, värvid õrnad ja mahedad, Leidis viisi, kuidas kujutamisega viipab ta joontes puudub bütsantslik teravus ja nurgelisus ühendada ikoonide ristiusu kesksele dogmale rahvalik, lapselik laad kolmainsusest bütsantsliku suursuguse üldistuse ja meisterliku teostusega Ikonostaas
ikonostaas
eraldab
kiriku Ikonostaasis on igale Kesksel ikoonil on trooniv Kristus palvetavade Maarja kõige pühama, idapoolse teemale ette nähtud kindel ja Johannese vahel, paremal ja vasakul on kujutatud osa tavalistele usklikele koht peaingleid Gabrieli ja Miikaeli, üleval apostleid, edasi jäetud kirikuruumist külgedel kohalikke pühakuid 17.sajandi uuendused Hakati kujutama ruumi, lisama detaile ja kehi Ikoonidesse tungis olustikmotiive, suurt rõhku hakati plastiliselt modelleerima panema ikoonide jutustavale sisule
Evangeelium värvides Ühenduslüliks taevase eluga Ülipeen käsitöö Kindlad zestid, rõivastus, sümbolid Ikoone ei signeeritud IKONOSTAAS - ikoonidega kae- tud vahesein, mis isoleerib altari juures olevad vaimulikud muust rahvast; piir meeltemaailma ja vaimumaailma vahel.
Välisviimistlusest võib välja tuua ka laiad profileeritud karniisid, frontoonid, nugaliseenid ja vahelduva rütmiga aknad, kus ümar- ja segmentkaarega suuraknaid täiendavad laias barokkraamistuses mezzaninoavad.7 Interjööris, kus barokkmotiivid segunevad varaklassitsitlike sugemetega, domineerib vormirikas kolmekorruseline
ikonostaas
, mille monumentaalsust ja mõju võimendab plastiline, kuningaväravate osas tugevasti altari poole taanduv ülesehitus.
8. sajandil pilditüli ajal kaob ära enkaustitehnika, kuna see on kallis, pöördutakse tagasi temperavärvide juurde, kus kasutatakse sideainena muna või näiteks mett.
ikonostaas
id on tavaliselt kiriku idanurgas, altari läheuses. see on ikoonidega kaetud sein, mis on ülevalt alla ikoone täis, ikoonid on suhteliselt väiksete mõõtmetega, seega võib seda ka kodus hoida.
Sajand pronks Ravenna kirikute mosaiigid Kuulsad Sõnum usuline ja poliitiline Kultuseobjektiks keiser Keiser riiki ja kirikut Ravenna varakristlike kirikute mosaiigid Figuurid Saledad ja ebaloomulikult pikaks venitatud Riided ei luba aimata kehavorme Näod väikesed suured silmad karmilt ja võimukalt Asetatud ritta Hõljuvad tühjuses Kuldne taust Ruum kujundamata Kristus ja pühakud võimukad valitsejad Enkaustikatehnika 8. saj temperavärvid Tahvelmaal
ikonostaas
tarbekunst
Rikkalik ja kallid materjalid (mööbel jms.)
* Ikoonimaal * lähtus rooma kunstis tuntud surnute mälestusportreest *maaliti pühakute pilte *vanimad ikoonid enkaustikatehnikas (vahakriidid ja värvipulgad) *al 8saj kasutati temperevärve *maalialuseks kokkuliimitud laudadest tahvel (siit mõiste tahvelmaal) *kõige levinum aine maarja jeesus-lapsega *iga ikoon on kordumatu ja erineva meisterlikusetasemega *ikooni ruumikujutus erineb järsult antiikaegsest ja uusaegsest kunstist (nt. nn ümberpööratud perspektiiv) *näo jooned pehme, keha unustati või tõrjuti *kujutati hingelisust *ikoonid asusid ka seinal, mis eraldas kooriruumi kogudusele mõeldud kirikuosast
ikonostaas
.
Tambuur Sale silinderjas akendega ruum peakupli all Ikoon usulise sisuga pilt Ikonoduulid Ikoonide pooldajad Ikonoklastid Ikoonide vastased Ikonostaas kooriruumi ja kogudusele mõeldud kirikuosa vahele jääv sein, mis kaetud ikoonidega Petik lame süvend arabesk abstraktsuseni üldistatud keeruline väänlev taimemotiiv.
Arhitektuur:Tähtsamad ehitised on kirikud, enamasti ristkuppelkirikud ,tihti mittelöövilised, keskel tambuuriga torn, idaseinas absiid, lääneosas(rõdu)koor,vanemad kirikud ka telkkatustega torniga, hiljem sibulkuplid.Kirikus eraldab altarit koguduseruumist
ikonostaas
-ikoonide sein.
Preobrazenski projektile, oli katedraalis ette nähtud marmorist
ikonostaas
, kuid ehituse käigus asendati puidust nikerdatud ja kullatud
ikonostaas
iga, mis sobis rohkem XVI- XVII sajandi moskva-jaroslavli kirikutüüpi katedraaliga.
Preobrazenski projektile, oli katedraalis ette nähtud marmorist
ikonostaas
, kuid ehituse käigus asendati puidust nikerdatud ja kullatud
ikonostaas
iga, mis sobis rohkem XVI-XVII sajandi moskva-jaroslavli kirikutüüpi katedraaliga.
Ikonostaas on pildisein, mis eraldab kooriruumi kogudusele mõeldud kirikuosast.
Jeesus Kristuse, Jumalaema, pühakute ja pühaks peetavate piiblitegelaste kultuseotstarbeline kujutis. -Ikonostaas ikoonidest koosnev sein.
· Ikonostaas-ikooni seinkirikus · Book of Kells-kuulus raamat kus rahvakunst seguneb kristliku sisuga(tekstiga) · Pärgamnet-vasikanahast paber · Nelitis-ühenduskoht põikihoone ja pikihoone ühenduskoht, seal tavaliselt nelitustorn · Krüpt -kabel kooriruumi all
22.sibulkuppel sibulakujuline katusevorm, harilikult plekk- või laastkonstruktsiooniga teleleegi sümbol. 23, kreml tugevate müüride ja tornidega südakindlus nt- Moskva Kreml 24.
ikonostaas
kreekakatolikus kirikus teatava süsteemi järgi paigutatud ikoonidega kaetud puu või kivisein, mis eraldab altari kogudusele määratud ruumist.
Kolmelöövilises kirikus on kolm altarit, rikkalik männipuust nikerdatud
ikonostaas
ja haruldasi seinamaalinguid.
Tähtsale kohale tõusis IKONOSTAAS (ikoonidest koosnev pildisein altariruumi ees).
Parim barokse puunikerduse näide ajast peale Põhjasõda on Tallinna Issandamuutmise kiriku
ikonostaas
(=pildisein, autor Ivan Zarudnõi).
Moskva ümbruse kloostrid hakkasid oma hooneid ümbritsema kivivallidega. elamuid ehitati endiselt puidust. ehitis altari ees-
ikonostaas
. algselt oli see madal võre, mis eraldas apsiidi kirikust. aegade jooksul lisati rohkem pühapilte ja
ikonostaas
kerkib
kõrgemale.
Hiljem temperavärvidega kokku liimitud laudadest tahvlile Levimuim teema: Maarja Jeesus lapsega Ikoonidest mooduststi pildisein ehk
ikonostaas
.
Asusid seinal, mis eraldas kooriruumi kogudusele mõeldud osast
ikonostaas
. - Tarbekunst oli rikkalik, eelistati kalleid materjale.
Ikonostaas on pildisein, eraldas kooriruumi kogudusest.
Peakirik Hagia Sophia katedraalKonstantinoopolis.Kirikutes imettegevad ikoonid,
ikonostaas
, mosaiikkaunistused.Vaimulikel oli lubatud abielluda.8.
Kujunevad ka
ikonostaas
id- ikoone täis sein altariruumi ja koguduseruumi vahel.
Theophanes Kreeklasne ( Blagoveštšenski
ikonostaas
ja seinad ), targad, sügavamõttelised.
Theophanes Kreeklasne ( Blagovestsenski
ikonostaas
ja seinad ), targad, sügavamõttelised.
Kiriku ehitamise aegne, meisterlikult vormistatud kolmekorruseline
ikonostaas
seondub
orgaaniliselt siseruumiga.
Alguses kujunes Moskvas välja uus kirikumaali tüüp: nn.
ikonostaas
.
Kiriku sisemus on muljetavaldav, eriti selle
ikonostaas
.
Theophanes maalis Moskvas esimese
ikonostaas
i.
Liited
Sõnapaarid
Liited
ikonostaas-e
ikonostaas-i
ikonostaas-id
ikonostaas-ideks
ikonostaas-idel
ikonostaas-ides
ikonostaas-iga
ikonostaas-iks
ikonostaas-il
ikonostaas-is
Kirjapilt
.