T
Arial
Verdana
Tahoma
Trebuchet
Times New Roman
Georgia
Garamond
Courier New
Brush Script MT
Harmooniasaade
Kasutatud lausetes (
Muusika)
Aastal kuningas George II kroonimispidustusteks loodud „Zadok the Priest“- seda on mängitud loomisest alates kõikidel Suurbritannia kroonimispidustustel , tuntum on see aga UEFA Meistrite liiga tunnusmeloodiana MÕNED MÕISTED VEEL kontsert - virtuoosne teos suuremale ansamblile või orkestrile basso continuo -
harmooniasaade
, mida esitavad basspill ja harmooniapill(id), ka selle saate esitajad barokk - teatraalse ja ekstsentrilise väljenduslaadiga ajastu Euroopa kultuuris Sõna „barokk“ tuleneb portugalikeelsest sõnast barocco, mis tähendab ebakorrapärast pärli.
Avamäng- lavateost või vokaalsümfoonilist teost sissejuhatav orkestriteos Barokktrio- barokiajastu pilliansambel, kuhu kuuluvad 2 meloodiapilli ja basso continuo Basso continuo- katkematu bass, e generaalbass, barokkmuusikas iseloomulik imrovisatsiooniline
harmooniasaade
, mis lähtus üleskirjutatud bassihäälest Da-Capo- aaria- see koosneb kolmest lõigust(ABA).
On kontsertstiili ja generaalbassi ajastu; tunnete ülepaisutamine; tundeküllasus; lopsakus MUUSIKA ISELOOMUSTUS: Väga kontrastne dünaamika, tekstikujundite jäljendamine muusikas; looduse, inimloomuse ja tundemaailma imiteerimine helides; muusikas sai tähtsaks inimlik, maine aspekt; sooloaariad ja duetid, teosed soolopillidele ja väikestele pilliansamblitele; iseloomulik rõhutatult tundeline, kirglik väljenduslaad, mis kujunes varases ooperis ent võeti üle ka kirikumuusikas; meloodiat toetav
harmooniasaade
; pingeline harmoonia; rõhutatult aktiivne rütm ZANRID: Tantsusüit, Kontsert, Prelüüd ja fuuga, Ooper, Kantaat, Oratoorium, Passioon HELILOOJAD: Claudio Monteverdi: `Orpheu' Antonio Vivaldi `Aastaajad' GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685-1759) Händel sündis Saksamaal Halles õukonna kirurgi-habemeajaja jõukas perekonnas.
Basso continuo Tõlkes "katkematu bass" On barokiaja iseloomulik improvisatsiooniline
harmooniasaade
, mis lähtus üleskirjutatud bassihäälest Harmooniapill: klavessiin, orel või lauto Basspill: viola da gamba, kontrabass või fagott Barokkorkester 17. saj kujunes välja kindel orkestrikoosseis barokkorkester Tunnused: Keelpillide ülekaal Basso continuo olemasolu Dirigent puudus (miks?)
Pillid basso continuo - Pillid olid enam-vähem generaalbass, samad, aga need täistusid improvisatsiooniline üha rohkem ja võtsid
harmooniasaade
tänapäevase
ilme. basspill - mängib bassimeloodiat (tsello, viola da gamba, fagott) harmooniapill - improviseerib bassihelida harmooniat (klavessiin, orel, lauto) viiul - ansambli -ja soolopill viola da gamba - poognaga mängitav keelpill oboe - meloodiapill, väljendusrikas kõla fagott plokkflööt klavessiin - oluline harmooniapill positiivorel ja klavikord - klaviirmuusika orel Ooper Ooper on kõige Ooperit on valdavalt seotud suurejoonelisem.
Descartes (1596-1650): ,,Helide eesmärk on rõõmu valmistada ja kutsuda meis esile erinevaid tundeliigutusi" * Kõikides kunstiliikides sai iseloomulikuks liialdamine ja elementide rohkus * Barokkmuusika on väga tundeline ja pingeline * Teosed muutusid keerukamateks, esituseks oli vaja õppinud lauljaid ja pillimehi * Musitseerimine muutus kontertlikuks * Uus amet- õukonnamuusikud * Monoodia- iseseisev meloodia+
harmooniasaade
* Polüfoonia arenes on täiuseni * Instrumentaalmuusika muutus iseseisvaks * INSTRUMENDID: viiul (meistrid: Amati, Stradivari, Guarnieri), klavessiin, orel Basso continuo ehk generaabass = basspill+harmooniapill Instrumentaalmuusika * SONAAT: teos soolopillile * INSTRUMENTAALKONTSERT e soolokontsert: teos soolopillile ja orkestrile * CONCERTO GROSSO : teos barokktriole ja orkestrile * SÜIT: mitmeosaline orkestriteos.
Lk.87 Valitsevaks sai duur- ja moll-helilaad, varasema polüfoonia asemele, ku kõik hääled olid võrdsed ja iseseisvad, tuli monoodia- stiil, mille väljenduslikkus peitub peamiselt ühehäälses meloodias.Täpsemalt on see saatega monoodia: meloodiaga käib alati kaasas
harmooniasaade
, millel on samuti väga oluline väljenduslik roll.
Afektiõpetus- ratsionaalne õpetusinimese tundeseisunditest Monoodia- väljendub peamiselt ühehäälses meloodias, saatega m-s käib kaasas
harmooniasaade
. basso continuo-on muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia.
Kompositsioonitehnika aluseks said meloodia ja toetav
harmooniasaade
, seda nii vokaal- kui ka instrumentaalmuusikas, nii soolopalades kui ka koori- ja orkestriteostes.Vokaalmuusikas kasvas teksti osatähtsus.
Täpsemalt on see saatega monoodia: meloodiaga käib kaasas
harmooniasaade
, millel on samuti väga oluline väljenduslik roll. motett – Perotinuse ajastu discantus-lõikudes (asendusklauslites) arenes modaalrütmika, uus kompositsioonitehnika ja meloodiastiil.
Varasema polüfoonia asemele tekkis uus stiil monoodia, kus oluline on ühehäälne meloodia seda saatev
harmooniasaade
, millel on samuti oluline roll.
Kompositsioonitehnika aluseks said meloodia ja toetav
harmooniasaade
, seda nii vokaal- kui ka instrumentaalmuusikas, nii soolopalades kui ka koori- ja orkestriteostes.
Uue stiili kujunemine: Kompositsioonitehnikas tuli polüfoonia asemele monoodia, ühehäälne meloodia millega käib kaasas
harmooniasaade
.
Polüfoonia, kus kõik hääled olid iseseisvad ja võrdsed, asendus monoodiaga - stiil, mis väljendub peamiselt ühehäälses meloodias(saatega monoodia: meloodiaga käib kaasas
harmooniasaade
) Barokk on stiil, mis oli iseloomulik 17. ning osalt 16. ja 18. sajandi Euroopa arhitektuurile, kujutavale kunstile, muusikale ja ilukirjandusele.
Täpsemalt on see saatega monoodia: meloodiaga käb kaasas
harmooniasaade
, millel on samuti väga oluline väljenduslik roll.
· Uus muusikastiil eelistas klassikaliselt selgeid vormiskeeme ja korrapäraselt liigendatud meloodiat, mida saatis sama ihtne
harmooniasaade
· (Jean-Pjilippe Rameau-harmoonilise funktsioonide õpetus).
Monoodia- ühehäälne meloodia Basso continu- barokkmuusikas iseloomulik improvisatiooniline
harmooniasaade
, mis lähtus üleskirjutatud bassihäälest 19.
Bel canto- ilus laul Napoli koolkonnas Basso continuo- generaalbass, barokiajastu on basso continuo ajastu, barokile iseloomulik
harmooniasaade
.
Polüfoonia: kõik hääled võrdsed ja iseseisvad Monoodia:ühehäälne meloodia, millega käib tavaliselt kaasa ka
harmooniasaade
.
(võrdle monoodiat ja polüfooniat, kuidas muutus suhtumine teksti) Varasema polüfoonia (hääled võrdsed ja iseseisvad) asemele tuli monoodia (ühehäälne meloodia +
harmooniasaade
).
Basso contino-
harmooniasaade
, kuhu kuuluvad vähemalt kaks pilli: basspill (tsello, fagott, violoon, viola da gamba) ja harmooniapill (klavessiin, orel, lauto) Kontsert- muusika esitamine peakirikutes, mis näitas linna jõukust ja hiilgust.
Barokiajastu kompositsioonitehnika põhialuseks sai meloodiat toetav
harmooniasaade
.
See tähendab, et nüüd kaasnes meloodiaga
harmooniasaade
, millel on oluline väljenduslik roll.
Monoodia on stiil, mis väljendub peamiselt ühehäälses meloodias, millega käib kaasas
harmooniasaade
renesanss
Barokk · Muusika ei ole kontsertlik * Muusika on kontsertlik St.
Monoodia on stiil, mis väljendub peamiselt ühehäälses meloodias, millega käib kaasas
harmooniasaade
renesanss
Barokk • Muusika ei ole kontsertlik * Muusika on kontsertlik St.
Kompositsioonitehnika põhialuseks sai meloodiat toetav
harmooniasaade
.
· Basso continuo Meloodiat toetav
harmooniasaade
ehk
generaalbass ehk nummerdatud bass kuulus lahutamatult kõikvõimalike vokaal- ja instrumentaalkoosseisude juurde.
Ühehäälne meloodia, millega käib tavaliselt kaasas ka
harmooniasaade
.
17.saj saab valdavaks stiil, mis väljendub ühehäälses meloodias, millega käib kaasas
harmooniasaade
ning
harmooniat ehitatakse bassihäälele.
4)Generaalbaas-meloodiat toetav
harmooniasaade
5)Intermeedium- meelelahutuslik vahemäng tõsises ooperis.
Liited
Sõnapaarid
Liited
harmooniasaade-t
Kirjapilt
.