T
Arial
Verdana
Tahoma
Trebuchet
Times New Roman
Georgia
Garamond
Courier New
Brush Script MT
Alkoholireklaami
Kasutatud lausetes (
Eesti keel)
Arvamuslugu on kirjutatud pärast töö- ja tervishoiuministri Jevgeni Ossinovski eelnõu avalikuks tulekut ning millega sotsiaalministeerium kavatseb oluliselt piirata
alkoholireklaami
, lisaks pikemas plaanis ka alkoholi kättesaadavust ja hinda.
Arvestades ühiskonna üldist liberaliseerumist ning erinevate meediate levikut, mille tõttu üha rohkematele inimestele avaneb juurdepääs erinevatele reklaamidele (nt laste juurdepääs
alkoholireklaami
le), on taoline lähenemine reklaamieetika üle arutlemisel siiski tõusuteel.
Ossinovski keelab alkoholi happy hour Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski otsustas oluliselt piirata
alkoholireklaami
ning
saatis kooskõlastusringile eelnõu, mis keelab säärastes reklaamides muu hulgas kasutada helilisi ja visuaalseid kujunduselemente, lubades näidata vaid liikumatut pilti.
(9) 10 Reklaamiseadus sätestab reklaamimõiste, kehtestab reklaami üldnõuded, reklaami, sealhulgas
alkoholireklaami
, piirangud ning nende ulatuse, reklaami eritingimused ning reguleerib reklaamialase tegevuse järelvalvet ja kehtestab vastutuse käesoleva seaduse rikkumise eest.
Reklaami puudutavate õigusaktidega on reklaami sisu piiratud peamiselt eetilisest aspektist, näiteks ei tohi televisioonis alkoholi reklaamida enne 10 hilisõhtut, eesmärgiga säästa noori
alkoholireklaami
vaatamisest
.
Eestis on alkoholi tarbimise vähendamiseks moodustatud riiklik töörühm, kes tegeleb alkoholipoliitikaga; kaalutakse
alkoholireklaami
keelamist
ning on keelustatud öine alkoholimüük.
Kuigi
alkoholireklaami
keelustamine
vähendab tarbitava alkoholi üldist kogust suhteliselt vähe, ei saa tähelepanuta jätta reklaamide mõju nooremale põlvkonnale.
RS reguleerib erinevaid elulisi asjaolusid, et toote reklaamija subjektiivne hinnang oma tootest ei mõjuks tarbijale negatiivselt, näiteks
alkoholireklaami
piiramine
.
Usun et asja aitaks parandada
alkoholireklaami
vähendamine
, karskust propageerivad üritused ja ehk oluliselt karmimad karistused eksinute suhtes.
Statistika näitab, et alkoholitarbimise suurenemine on korrelatsioonis
alkoholireklaami
mahu
kasvuga.
Näiteks ei tohi
alkoholireklaami
näidata
teles ja raadios kella 7st kuni kella 21ni.
Enamus toetab
alkoholireklaami
piiramist
.
Liited
Sõnapaarid
Liited
alkoholireklaami-d
alkoholireklaami-de
alkoholireklaami-dega
alkoholireklaami-del
alkoholireklaami-des
alkoholireklaami-ga
alkoholireklaami-le
alkoholireklaami-s
alkoholireklaami-st
Kirjapilt
.