T
Arial
Verdana
Tahoma
Trebuchet
Times New Roman
Georgia
Garamond
Courier New
Brush Script MT
Aariad
Kasutatud lausetes (
Muusika)
VASKPILLID (trompetid ja metsasarved) Uut ooperis Kui enne teemad mütoloogiast ja ajaloost, siis 18. sajand tõi vaataja REAALSE ELU KESKELE
aariad
muutusid
lihtsaks Retsitatiiv asendus kõnedialoogidega Tegevusse kaasati koor ja balletirühm Tõsise ooperi kõrvale tulid uued anrid: opera buffa, intermeedium, singspiel TEGELASED Enne kangelased, aristokraadid Nüüd naeruvääristati mõnda kõrgklassi kuuluvat isikut, või naerdi rikka üle Positiivses valguses näidati teenreid, lihttöölisi jne.
Itaalia ooperis kantakse retsitatiiv ette lauldes, heliloojatel oli suur tööpinge ja koormus, kujunesid kohvri
aariad
e. esinemiste käigus esitatavad suvalised, hästi välja tulevad
aariad
, jagunes koomiliseks opera buffaks ning tõsiseks opera seriaks, levis primadonna-kultus, tuntuimad heliloojad on Rossini, Donizeti, Bellini ning verdi.
Uuendused ooperimuusikas: enam ei kasutatud pikki teemasi vaid ainult juhtmotiive. ta arendas sellest motiivist pikka lõpmatu meloodia. loobus numbriooperitest(
aariad
ja soolod). laulja hääl pidi olema tasakaalus orkestris.
Passioonide muusikalised numbrid jagunevad järgmiselt: a)
aariad
ja ansamblid, kus peategelased väljendavad tundeid b) retsitatiivid, kus jutustaja selgitab sündmuste käiku c) koor, mis sümboliseerib rahvast ning annab toimuvale hinnanguid Passioon kui zanr on iseloomulik peamiselt saksa 17. ja 18. sajandi barokkmuusikale.
Barokkooperile on iseloomulik on iseloomulik rikkalik ja toretsev lavakujundus, suured esinejate koosseisud, uhked kostüümid ja keeruliste kaunistustega
aariad
.
Ka "Nõidkütis" katkestavad muusikat kõnedialoogid, kuid Weber ületas laulumängule omase muusika piiratuse, andes siin pideva muusikalis-dramaatilise arengu, kasutades laialt ulatuslikke ooperivorme (koorid, orkestriepisoodid,
aariad
ja ansamblid).
Kuni sajandi lõpuni olid väga armastatud variatsioonilised, pidevalt korduvale bassimotiivile ehk basso ostinato'le üles ehitatud
aariad
.
Vokaalne meloodia peamiseks tegelase iseloom. vahend.Tehniliselt väga kõrge tasemega.Aariad,duetid ooperites.
Passioonide muusikalised numbrid jagunevad järgnevalt : 1) AARIAD JA ANSAMBLID , 2) RETSITATIIVID (kus jutustaja selgitab sündmuste käiku) , 3) KOOR mis sümboliseerib rahvast ning annab toimuvale hinnanguid.
P osad:
aariad
ja ansamblid, kus peategelased väljendavad oma tundeid; jutustav osa, kus selgit sündmuste käiku; laulud koorile, kus antakse toimuvale hinnangut.
"Väga keeruline on seda hea huumoriga täita, sest
aariad
on väga pikad, kordusi on palju ja alati lahendusi leida huumorile on keeruline."
Kõige moodsamas stiilis on Maarja vespri vaimulikd kontsert
aariad
soolohäältele ja basso continuo'le.
Kõige moodsamas stiilis on selles vaimulikud kontsert
aariad
soolohäältele ja basso continuole, milles on kasutatud rikkalikult helisümboolikat (nt. ,,Duo Seraphim"; seerav ülemingel) Kammerlaul · Sooloaaria ja duett basso continuo saatel · Basso ostinatole ülesehitatud
aariad
· Palju kasutati da-capo-aaria vormi.
Barokkooperile on iseloomulik rikkalik ja toretsev lavakujundus, suured esinejate koosseisud(umbes 200 lauljat), uhked kostüümid ja keeruliste kaunistustega
aariad
.
Branderburghi kontserdid orkestri muusika 6 kontserti erinevatele koosseisudele Concerto grosso Passioonid vokaal suurteosed Lüürilised kommentaarid-sellisteks eelkõige
aariad
matteuse
passioon: suur, kahekordne koosseis; komenteerivaid osi rohkem kui J.passionis.
Mitmed
aariad
"Jõuluoratooriumis" on loodud varem ilmalikele tekstidele, ülevõtmisel on tegu ainult teksti vahetusega.
Ooperites tuntud tema LARGO-
aariad
, mis üles ehitatud üheainsa pika meloodiakaarega (väga aeglane tempo) · Kaunid meloodiad, karakteri kujutus, psühholoogiline peensus 9.
·Geniaalsed meloodiad, lihtsus, kontrastirikkus ·
aariad
kirjutatud
enamasti kastraatidele ·Tõsised ooperid hakkasid kaotama oma kohta muusikaelus 17281732 ebaedu periood · Publiku maitse muutus, ballaadooperite populaarsus · Ooperiteatri 3 pankrotti · Kuninglik Muusikaakadeemia lõpetab tegevuse · Konkureeris teiste teatritega · Vastuolud lauljatega · Ränk kriitika ajakirjanduses · Ajurabandus, tervis halveneb ORATOORIUMID · Majanduslikud raskused, avaldab trükis oma varasemaid teoseid.
Teosed: 10 madrigaliraamatut, ballette, vaimukikud ja ilmalikud vokaalteosed,
aariad
, iseseisvad orkestrivahemängud, instrumentatsioonid erinevatele tseenidele.
Näidend koosnes näitlejate dialoogidel, maskidel ning zestidel, mida täiendasid laulupartiid (
aariad
).
Inglismaal lautosaatel
aariad
e. soololaul. itaalia eeskujul inglise tekstiga madrigal.
Kantaadi osad:
aariad
, retsitatiivid, koorid, koraalid, ork. osad; tekst piibilist, ka spetsiaalsed luuletekstid, kanti ette jumalateenistustel.
Ooperites tuntud tema Largo-
aariad
, mis üles ehitatud ühe ainsa pika meloodia kaarega.Säilinud 100 teost.
Nendele loodud osad oldi ooperlikud retsitatiivid ja
aariad
.
Händel- kammerkantaadid, ooper, ballaad-ooper, retsitatiiv ja aaria ühendus, oratooriumid,
aariad
,kammersonaadid, kontserdid.
aariad
oli
suhteliselt lühikesed, neid oli vähe ja nende lihtne meloodia erneb retsitatiivist üsna vähe.
Numbriooper- ooper koosnes terviklikest numbritest e osadest(
aariad
, duetid, tantsud).
Sageli pikaks venitatud da-capo-
aariad
püüdis
Händel muuta kompaktsemaks ja kontrastirikkamaks.
Aariad (ooperilaulud) olid väga keerulised.
Proloog, pildid, stseenid,
aariad
(soolonumber), retsitatiivid, duetid, triod, kujutav kunst.Ühendab muusika, drama ja kujutava kunsti. 2)19 saj. ooperi ainestik?
Esitati kuulsamaid aariaid erinevatest ooperitest, meeldejäävaimad olid
aariad
ooperi
test "Tosca" ja "Figaro pulm".
Liited
Sõnapaarid
Sõnapaarid
muusikali+aariad
ooperi+aariad
kohvri+aariad
k+aariad
arauk+aariad
bipinn+aariad
soolo+aariad
p+aariad
konsert+aariad
kontsert+aariad
Kirjapilt
.