T
Arial
Verdana
Tahoma
Trebuchet
Times New Roman
Georgia
Garamond
Courier New
Brush Script MT
Väärtuskasvatus
Kasutatud lausetes (
Pedagoogika)
Väärtuskasvatus, mida õpetatakse lasteaiast peale ning koolielus praktiliselt kõiges: nii reeglites, üritustes, tagasisidestamises, sotsiaalsetes suhetes, õppemeetodites ja -sisus, traditsioonides kui ka terves lapsi/õpilasi ümbritsevas keskkonnas.
Kesksed probleemid:Sotsiaalteaduslik vaateviis vs teadmised vs
väärtuskasvatus
, Osalusvalmidus vs kriitiline otsustusvõime, Patriotism vs avatus maailmale, Erinevate sotsiaalteaduste balansseeritud esitusviis.
Loovtöö Erivajadustega laps tavakoolis: sotsiaalne võimekus ja
väärtuskasvatus
2012 Tõenäoliselt on raske kahelda väites, et jätkusuutlikus ja turvalises ühiskonnas on hoolivus, sallivus ja koostöövalmidus vajalikud väärtused ja hoiakud.
Põllumajandus- ja keskkonnakaitse instituut KES PEAKS TEGELEMA KODANIKE VÄÄRTUSKASVATUSEGA?
Sotsiaalsete oskuste kujundamine, kehalise aktiivsuse edendamine, lapse areng läbi mängulise tegevuse, hügieeniharjumuste kinnistamine, tervislike toitumisharjumuste kujundamine,
väärtuskasvatus
,turvalise keskkonna tagamine.
Informatsioonist pelgalt ei aita, vajalik on
väärtuskasvatus
ja emotsioon ning väärtusruumi laiendamine KÕIGE SUUREM PUUDUJÄÄK LOODUSHOIUS – INIMESE KUI LIIGI TUNDMINE
VÄÄRTUSKASVATUS Kas kool peab õpetama lapsi üksnes targaks või ka töökaks, ausaks, heaks, sallivaks hoolivaks?
Valdkond „Mina ja keskkond” ning
väärtuskasvatus
2008. aasta õppekavas Koolieelse Lasteasutuse Riiklikus Õppeavas (KLRÕK 2008), valdkonnas „Mina ja keskkond“ all on välja toodud, et valdkonna õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgiks on, et laps: 1. mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult; 2. omab ettekujutust oma minast ning enda ja teiste rollidest elukeskkonnas; 3. väärtustab nii eesti kultuuritraditsioone kui ka oma rahvuse kultuuritraditsioone; 4. väärtustab enda ja teiste tervist ning püüab käituda tervislikult ning ohutult; 5. väärtustab keskkonda hoidvat ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi; 6. märkab nähtusi ja muutusi looduses.
Tallinna Ülikool Haridusteaduste Instituut Alushariduse valdkond Muusikaõpetus
väärtuskasvatus
e osana
Referaat Juhendaja: Tallinn 2016 Sissejuhatus Haridus tähendab mitte ainult teadmiste ja oskuste andmist, vaid ka isiksuse väärtushoiakute kujundamist.
Lasteaialaps vajab
väärtuskasvatus
t ja arengupotentsiaali toetavat keskkonda, milles on arvestatud nii keskkonna füüsilisi tegureid, pedagoogilisi tingimusi kui keskkonna ja üksikisiku vastasmõju , milles rõhuasetus on aktiivsel kasvatamisel ja õppimisel (Hytönen, 2001, 54-57).
Väärtuskasvatus - I kooliastmes (1.-3.kl) kasutatakse ülesandeid, kus on vaja järgida käitumisreegleid, teha väärtushinnangutel põhinevaid otsustusi või järeldusi.
meeskonnakoolitused, juhtimiskoolitused,
väärtuskasvatus
, suhtlemisõpetus, uudne lähenemine tiimitööle Kuidas lahendada konflikte?
· Perekond ja sotsiaalne sugu: pere suurus,
väärtuskasvatus
(konventsionaalsus vs individuaalsus ja loomingulisus), laste peale kulutatud raha, soorollid peres, sõprussuhted, haridus.
Väärtuskasvatus ei ole väärtuste ,,peale sundimine", see algab teadvustamisest ,,mis on meile oluline", selgitamine lapsele.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et
väärtuskasvatus
peaks
täitma nelja ülesannet: 1) õpetama enda ja teiste väärtusi ära tundma, märkama (kus väärtused avalduvad?), 2) analüüsima väärtuste üle (kas väärtused on, head või halvad?
Väärtuskasvatus – teadlik väärtuseelistuste kujundamine ja muutmine – kodus ja koolis.
väärtuskasvatus
est sel
leks, et rääkida väärtustest tuleks eelkõige endale selgeks teha, mida see sõna tähendab.
· Läbi eeskujude · Läbi hariduse, kasvatuse
väärtuskasvatus
e meetodid
· Keeldude ja käskude kaudu traditsiooniline
väärtuskasvatus
· Arutluse kaudu väärtuste selitamine läbi arutelu, reflektsiooni (value clarification) · Tegevuse, praktika kaudu - demokraatia õppimine (J.
väärtuskasvatus
e meetodid
Keeldude ja käskude kaudu traditsiooniline
väärtuskasvatus
arutluse
kaudu väärtuste selitamine läbi arutelu, reflektsiooni (value clarification) Tegevuse, praktika kaudu - demokraatia õppimine (J.
Edukas
väärtuskasvatus
eeldab
kogu koolipere, õpilase ja perekonna vastastikust usaldust ning koostööd.
Väärtused ja
väärtuskasvatus
: valikud ja võimalused 21. sajandi Eesti ja Soome koolis.
Väärtused ja
väärtuskasvatus
, ilmneb selles, mida inimene tahab, väärtustab.
väärtuskasvatus
paneb
lapsi mõtlema, et räägitud ja elatud väärtused on tihtipeale erinevad.
Enim mõjutab meie kooliealisi lapsi heli ja liikuva pildiga ekraanimeedia (Väärtused koolieelses eas:
väärtuskasvatus
laste
aias 2010).
Õpetaja ei ole
väärtuskasvatus
e põhimõtete
edasi kandmisel üksiküritaja.
Üks olulisemaid kasvatusvorme on
väärtuskasvatus
.
Strateegiad ja meetodid
väärtuskasvatus
eks koolis
, nende nõrgad ja tugevad küljed.
Ülevaade väärtustest,
väärtuskasvatus
ed ja moraalist.
Millised võiksid olla
väärtuskasvatus
e ülesanded
?
Väärtused koolieelses eas:
väärtuskasvatus
laste
aias.
Väärtuskasvatusest.
Liited
Sõnapaarid
Liited
väärtuskasvatus-e
väärtuskasvatus-ed
väärtuskasvatus-ega
väärtuskasvatus-eks
väärtuskasvatus-el
väärtuskasvatus-ele
väärtuskasvatus-es
väärtuskasvatus-est
väärtuskasvatus-likke
väärtuskasvatus-programmi
väärtuskasvatus-t
väärtuskasvatus-te
Kirjapilt
.